Informacje

KOLEJNE OSZUSTWA "NA BLIK"

Policjanci przestrzegają przed oszustwami "na BLIK". Przestępcy podszywają się pod znajomych na portalach społecznościowych i proszą o pilną pożyczkę lub zapłatę za transakcję. Niestety kolejne osoby dały się zwieść namowom oszustów przekazując im wygenerowane kody. Jedno ze zgłoszeń dotyczy kwoty 2800 złotych. Pamiętajmy, że nie należy nikomu udostępniać danych do kont bankowych, jak też przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.

Skierniewiccy policjanci w tym roku zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Sposób działania sprawców jest zawsze taki sam. Przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, w imieniu znajomych lub członków rodziny wysyłają  wiadomości do pokrzywdzonych informując, iż pilnie potrzebują finansowego wsparcia. Proponują też łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu "BLIK" w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczył, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze.

W jednej ze spraw pokrzywdzeni stracili 2800 złotych, w innej sprawie skierniewiczanka dwukrotnie podała kod BLIK tracą w ten sposób ponad 600 złotych. Gdy pokrzywdzeni zrozumieli, że padli ofiarą oszustów sprawę zgłosili organom ścigania. Teraz sprawców szukają policjanci oraz apelują o rozwagę. Oszuści działają na terenie całego kraju licząc na szybki zysk. W takiej sytuacji nie działajmy w emocjach i nie ulegajmy presji rzekomych bliskich.

 Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Z reguły oszuści wyłudzający kod  nie wiedzą nic o osobach, pod które się podszywają, albo tylko tyle, ile wyczytały z ich przechwyconego konta. Jeśli mamy wątpliwości co do rzekomego bliskiego, najlepiej po prostu do niego zadzwonić. 

Bądźmy ostrożni!   

 

kom. Magdalena Studniarek

  • Fragment rozmowy na komunikatorze dotyczący udzielenia pożyczki oraz napis STOP BLIK
Powrót na górę strony